top of page

אימון לילדים ובני נוער

אימון ילדים ובני נוער מגיל 12

המעבר מילדות לבגרות הוא תהליך צמיחה טבעי וניכר לעין באופן ויזואלי, זהו תהליך פיזיולוגי שלעיתים נלווים לו השפעות נפשיות.

הילדים הקטנים והחמודים שלנו, שעד לא מכבר היו צמודים אלינו, שיחקו במשחקי ילדות ובמקדולנדס הזמינו את ארוחת ילדים בגלל ההפתעה שיש בתוכה, הפכו בין רגע לאנשים קטנים, גופם וקולם משתנה, הפכו ללא נעימים ורוב הזמן זועמים, לעיתים אף תוקפנים, מסתגרים בחדרם וחוסמים כל ניסיון קירבה אליהם, נדמה כאילו מישהו זר הוא זה ולא ילדינו, מחמל נפשנו.

באימון אני רואה אותם כאנשים בוגרים המסוגלים לקחת אחריות על חייהם, כאן, הם אינם ילדים מבולבלים. הם באים לאימון כי הם רוצים את השליטה על חייהם וכאן הם עושים את הדרך לקבל את המושכות. באימון אני מושיטה יד לבעיות ולקשיים שהילד חווה, תוך הכלה, הבנה וחשיפת האמת כפי שהיא, מסירה ממנו את הפחדים ומראה לו את הדרך להתמודדות. 

 

בכל אימון אני מעמיקה את העבודה על העצמה ובניית ביטחון עצמי ומשם אנו יוצאים להשגת המטרה האימונית אותה הם בוחרים. באימון אני נותנת להם כלים שיהיו לעזר בכל תחומי חייהם ולא רק בתחום האימון הנבחר.

למה זה קורה ? מה מתחולל בחיי הילד שלנו?

דמיינו מלחמה, שדה קרב, חיילים נלחמים אלו באלו, אין הפסקת אש והניצחון לא נראה באופק.  מבחינה פיזיולוגית, זה בדיוק מה שמתחולל בגופם והם, במקום לנסות ולנצח הם עסוקים בלשרוד.

מלחמה זו אינה מתקיימת רק בשדה קרב אחד, בגופם, היא מתקיימת גם בשאר סביבות חייהם: מול ההורים, מול חברים בביה"ס, מול המורים, הלימודים ואפילו האחים המעצבנים שלהם.

מבחינתם, ביה"ס כשלעצמו, הוא אזור מלחמה, שם עליהם להתמודד עם אינטראקציה בינאישית, עם קשיים חברתיים, לחץ קבוצתי ועם לימודים לא מעניינים שקרוב לוודאי יכשלו בהם ולא יעמדו הציפיות הוריהם.

בתקופה זו הם זקוקים לעזרה, להכוונה, למישהו שיראה להם את הדרך וילמד אותם באיזה כלים עליהם להשתמש כדי לנצח במלחמה הזו.

כידוע, השינוי הפיזיולוגי הינו בלתי נמנע ולא ניתן לעשות דבר כדי לשנותו, אך את השאר, בהחלט כן.

הורים המזהים את הקשיים שילדיהם חווים, ייטיבו לעשות לו ידאגו להגיש להם עזרה, כל עזרה שתסייע להם לצלוח תקופה זו בהצלחה, עזרה שתפקידה להצמיח אותם למעלה ובלבד שלא ישקעו בקשיים.

שיטת האימון היא אחת מהשיטות המוכחות כמוצלחות ביותר, זוהי שיטת נטולת שיפוטיות ומלאה בעשייה, כאן זורעים את הזרעים לחיים העתידיים הטובים שלהם.

דוגמאות לאימון ילדים ובני נוער:

  • חברתי - חוסר בחברים, חוסר ביטחון חברתי ודימוי עצמי נמוך, ריצוי סביבתי עד כדי ביטול עצמי.

  • אי הצלחה בלימודים שיצר אמונה: אני לא שווה, האומנם?

  • חשיפת כישרונות וכישורים וכיצד להביאם לידי ביטוי, חשיבות קיומם של תחביבים בחיים.

  • פיתוח וביטוי יכולת מנהיגות.

  • ניהול זמן ודחיינות.

  • השמנה בקרב בני נוער.

  • הצבת יעדים ומטרות בכל תחומי החיים ופעולות להשגתן (גם לעתיד הרחוק כגון מסלול קריירה).

ועוד...

מה עושים באימון?

  • העצמה ובניית ביטחון.

  • זיהוי מצב קיים, מיפוי קשיים ובניית מפת תוצאות.

  • זיהוי אמונות מגבילות ומעכבות והמרתם באמונות מקדמות להצלחה.

  • בדיקת משאבים קיימים ואיתור משאבים נוספים.

  • בניית סולם ערכים ואיתור דמות השפעה חיובית.

ועוד.

אני מאמינה

  • שלכל הילדים יש חלום כמוס שהם כמהים להגשימו.

  • שכל הילדים המטופלים גדלים להיות אנשים מאושרים ומצליחים.

  • שכל דבר שחפצים בו, ניתן להשגה, נדרשים רק אמונה וכוח רצון.

  • שלכל הילדים יש כישרונות וכישורים ועלינו לעזור להם להביאם לביטוי.

  • שלילדים רבים יש קשיים בביה"ס (חברתיים או לימודיים או שניהם) אך קשה להם לספר.

  • שכל הילדים מרגישים שהעולם גדול עליהם ותפקידנו לגלות להם שהוא גדול, אך לא עליהם.

  • שאין בעיות גדולות, לכל בעיה יש פתרון ולעיתים הוא נמצא ממש מתחת לאף.

bottom of page