top of page
  • תמונת הסופר/תאתי אלהרר

אסטרטגיות יצירת שגרה עם ילדים בעלי ADHD בזמן קורונה


אסטרטגיות יצירת שגרה עם ילדים בעלי ADHD בזמן קורונה

אסטרטגיות לשגרה עם ילדים בעלי ADHD בזמן הקורונה פרופ' ראסל ברקלי: ימי הקורונה קשים לכולם אך למשפחות עם ילדים בעלי ADHD, אלו ימי סגר ובידוד קשים במיוחד.

להלן מס' הצעות כיצד לצלוח תקופה זו בהצלחה:

  • באתר הארגון הלאומי WWW.CHADD.ORG יש יותר מ -35 עלוני מידע להתמודדות עם אספקטים שונים של בידוד ביתי בזמן המגיפה לילדים ולמבוגרים בעלי ADHD.

  • זו אינה תקופת חיים רגילה לכן אל תתייחסו אליה ככזאת, אתם לא כהרגלכם, אתם עצבניים, לחוצים, מודאגים ורבים מאתנו חווים חוסר וודאות בכמה, והילד שלכם רואה את זה ומזהה את זה עליכם, אז דברו אתו על זה, הזמינו אותו או את בן הנוער שלכם לעזור בפתרון ובבניית תכנית והגידו לו: אנחנו לא בטוחים ולא תמיד ברור לנו מה צריך לעשות... ומה הדרך הטובה ביותר לארגן את הבית ואת החיים...ואת הלמידה מרחוק והלמידה בכלל.. אנחנו צריכים לעשות את זה ביחד... אנו זקוקים לעזרתך כדי שהמשפחה תצא מהמשבר... איך אתה חושב שאנחנו צריכים לעבור את זה?... הנה מה שאנחנו צריכים לעשות.. מה תהיה הדרך הטובה ביותר לעשות את זה היום?.. בכך אתם מזמינים אותו לעזור בפתרון ובחלק מזה אתם גם מודים בתחושת חוסר הוודאות ואפילו בחרדה סביב נושא זה.

  • חפשו דרכים לנחם אותו, בן אם זה להתכרבל אתו בזמן השינה או להרשות לו לישון אתכם במיטה פעם או פעמיים בשבוע כשהוא נראה מתוסכל ולחוץ מהסגר.

  • תבנו לוח זמן לכל יום, חלקו אותו לפרקי זמן 15-30 דקות ותלו אותו על המקרר, יחד עם זאת, שמרו גם על גמישות, השאירו זמן לכיף ולתגמולים, לזמן משפחתי או סתם זמן שיהיה לו עם עצמו.

  • בית הספר נותן להם הרבה מטלות, תעשו מה שאתם יכולים, תפרקו את זה ליחידות קטנות ובכל פעם תעשו קצת, קחו הפסקות קטנות לנישנושים, אימון גופני, למוסיקה וכו'. הלמידה מרחוק היא איננה מהנה, קשה להחזיק את תשומת לב הילד למשך זמן רב, רוב הילדים מאבדים ריכוז אחרי מס' דקות, זו בעיה. על המורים לשמור את השיעורים קצרים ומהנים ולעזור להורים להעביר שיעורים כאלה בבית בצורה כיפית.

  • עכשיו יותר מתמיד, אם ילדכם נוטל תרופות הוא חייב לקחת אותן, זהו טיפול של 24/7 כמו אינסולין לחולי סכרת. ילדי ADHD חווים יותר סכנות, פציעות, הזדמנויות להיות קורבנות מילדים אחרים וכל זה קורה מחוץ לבית הספר והתרופות יכולות להפחית את הסיכונים ולגרום לילדכם שיהיה מסוגל ללמוד, לשלוט על רגשותיו, להגיב טוב יותר למשימות ומטלות מאשר בתקופה שאינו נוטל את התרופה.

  • הרבה, הרבה, הרבה פעילות גופנית, זה ידוע שפעילות גופנית ותנועה עוזרת לילדים עם ADHD.

  • בכדי למנוע שחיקה , חלקו בנטל ההשגחה והטיפול בילד ADHD, קחו הפסקה של כשעתיים-שלוש, כל פעם הורה אחד יהיה עם הילד בעוד ההורה האחר עוסק במטלות אחרות – קניות, עבודה או סתם מנוחה. אתם צריכים הפסקה זה מזה, אתם מהילד וגם הוא מכם, הוא צריך מרחב וגם אתם, אז מצאו את המרחבים הללו וכבדו אותם, אל תכנסו ותפריעו.

  • עליכם להתחיל כל פעולה, כשסופה נמצא אצלכם בראש. חשבו- איך אתם רוצים שהסיטואציה או המטלה תסתיים? אני לא רוצה שהיא תסיים רק בכך שהיא הושלמה, אלא בעיקר בכך שהיחסים שלכם עם ילדכם יהיו קרובים וכשאתם שומרים על מטרה זו בראש, אתם תעשו החלטות שונות מאשר אם רק תרצו לסיים אותה, היחסים יותר חשובים מהעבודה, המטלה או הלימודים של ילדכם, אם תפעלו לאור מטרה זו, תגדילו את סיכוייכם להשיג אותה.

זכרו, בזמנים אלה הם הולכים לזכור איך התמודדתם עם תקופה קשה זו ואיך התמודדתם איתם, לכן, היו מודעים לכך וכך כל החלטות שתקבלו בנוגע למשפחה, ילדים, חברים ואחרים יהיו שונות מאוד מאשר החלטות שתקבלו אם תתרכזו במטרות הקטנות וקצרות הטווח שצריכות להיות מושגות בזה הרגע.

אז תתחילו לחשוב על הסוף....


קשה לכם להתמודד, צריכים הכוונה, מוזמנים לפנות אליי.

פוסטים אחרונים

הצג הכול

לגדל אריות

לא פעם נשאלתי האם רק טיפול תרופתי נותן מענה לקשיים כמו: הפרעת התנהגות, הפרעת קשב והפרעת התנגדות אצל ילדים או שקיימות גישות חינוך שעושות זאת? האם יש קשר בין התיפקוד ההורי להתעצמות הפרעות אלו? יש השפ

bottom of page